Sovelia Core auttaa Rustfrie Bergh AS:ää digitalisoimaan työprosesseja - koko tuotteen elinkaaren ajan

Sovelia Core, kaksisuuntainen yhteys toiminnanohjausjärjestelmään sekä suunnitelmat myyntikonfiguraattorista auttavat Rustfrie Bergh AS:ää ottamaan ison askeleen kohti tulevaisuutta

Rustfrie Bergh AS on yksi Norjan johtavista suurkeittiöiden ja mekaanisten alihankintojen valmistajista, jonka perinteet ohutlevytuotannossa ulottuvat 1800-luvun puoliväliin. Pienestä perheyrityksestä on viime vuosina kasvanut maan johtava suurkeittiölaitteiden valmistaja. Tämä on johtanut monimutkaisempiin toimituksiin, joihin liittyy suurempia vaatimuksia dokumentoinnille ja seurannalle. Useat tuotteista vaativat lisäksi yksilöllistä valvontaa ja hyvää historiatietoa piirustusten ja asiakirjojen tarkistuksista, mutta yritykseltä on puuttunut riittävän hyvät rutiinit ja järjestelmä tämän hoitamiseksi.

Symetrin Sovelia Coren avulla he ovat nyt saamassa täyden tuotetiedonhallinnan. Digitalisoimalla suuria osia työnkulusta he ovat myös virtaviivaistaneet ja optimoineet koko prosessin suunnittelusta valmiiseen tuotteeseen. Ja kun käytössä on kaksisuuntainen integroitu yhteys toiminnanohjausjärjestelmä Monitoriin, Rustfrie Bergh AS:n arki on nyt täysin erilaista.

”En ymmärrä, miten pärjäsimme aiemmin ilman PLM-järjestelmää”
- Rune Jøranli, Rustfrie Bergh AS:n suunnitteluosaston päällikkö.

Suuri tarve paremmalle työnkululle

Rustfrie Bergh AS:n haasteena oli se, että sillä ei ollut tarpeeksi hyviä rutiineja tietojen tallentamiseen ja uudelleenkäyttöön, eikä sillä ollut yleiskuvaa aiemmin käytetyistä piirustusnumeroista ja niihin liittyvistä tarkistuksista. Tämä johti päällekkäisyyksiin, mikä puolestaan aiheutti sekaannusta ja virheitä tuotannossa, ja lopulta he menettivät hallinnan siitä, minkä version asiakas oli saanut. Tämä työmenetelmä aiheutti suunnittelijoille paljon ylimääräistä työtä ja ajanhukkaa.

Revisioiden käsittely olisi voitu helposti ratkaista Autodesk Vault PDM:llä, mutta suurkeittiöiden tuotteet ovat usein pieniä sarjoja, joissa on räätälöityjä ja monimutkaisia ratkaisuja, joita on käsiteltävä myös yksilöinä myöhempiä varaosatoimituksia varten. Siksi oli selvä tarve löytää PLM-järjestelmä, jonka avulla hallita tätä prosessia täysin ja luoda paremman työnkulun.

Vaativaa työtä ja hyviä etuja

Rustrfie Berghiltä otettiin yhteyttä Symetriin, ja joidenkin analyysien ja nykytilanteen alustavan tutkimisen jälkeen seurasi Rustfrie Berghin yritysvierailu Lidan Marine AB:hen Ruotsissa, jonka jälkeen Rustfie Berghillä tehtiin päätös investoida Sovelia Coreen. Sovelia Coren käyttöönotossa oli paljon omaksuttavaa, ja monia Rustfrie Bergh AS:n sisäisiä rutiineja oli muutettava. Suurin haaste oli löytää hyvä toimintatapa, jolla ratkaistaisiin ongelma, joka liittyi nykyisessä piirustustietokannassa olleisiin lukuisiin päällekkäisyyksiin ja kaikkiin versioihin, jotka oli tallennettu paikallisesti eri tietokoneille.

Hyvän toimintatavan saavuttamiseksi Rustfrie Berghissa oli muutettava monia työrutiineja, jotta olemassa olevia tietoja voitaisiin hyödyntää paremmin, mihin kuului  paljon aikaa vievää ja manuaalista työtä kun jokainen tuote käytiin läpi kootakseen kaikki olemassa olevat piirustukset versioineen. Vaativat muutosprosessit voivat usein olla vaikeita, mutta Rustfrie Bergh AS:n työntekijät ymmärsivät, että isosta alkutyöstä olisi hyötyä myöhemmin.

Kaksisuuntainen yhteys PLM:n ja ERP:n välillä Monitorin avulla


Samaan aikaan Sovelia Coren käyttöönoton kanssa Rustfrie Bergh otti käyttöön myös ERP-järjestelmä Monitorin resurssien valvontaa ja hallintaa varten. ERP- ja PLM-järjestelmien välisen kaksisuuntaisen linkin ansiosta tietokannat ovat aina yhdenmukaisia. Tämä automatisoitu prosessi säästää sekä aikaa että resursseja työhön, joka normaalisti jouduttaisiin tekemään manuaalisesti. Jos ERP-järjestelmään luodaan uusi artikkelinumero, PLM-järjestelmä päivittyy automaattisesti samoilla tiedoilla ja päinvastoin. Yksi tämän suurimmista eduista on se, että Rustfrie Berghillä on aina yleiskuva ja valvonta siitä, mitä osia sen on tuotettava tai ostettava jatkotuotantoa varten.

Tietojen hyvä valvonta on avain järkeistämisen jatkamiseen

Sovelia Coresta on tullut luonnollinen osa Rustfrie Bergh AS:n arkea, ja se on auttanut heitä hyödyntämään teknologiaa tuotantoprosessien uudistamisessa ja virtaviivaistamisessa. Sen sijaan, että he tuottaisivat kaikki tiedot joka kerta uudelleen, he voivat nyt käyttää samankaltaisten toimitusten piirustuksia, jotka sisältävät standardeja, uudelleen uusissa projekteissa ja yksinkertaisesti luoda uuden yksilön, joka perustuu alkuperäiseen tuotteeseen ja johon on tehty haluamansa mukautukset ja muutokset. Ja sen sijaan, että he päivittäisivät piirustukset manuaalisesti jokaisen yksittäisen tuotteen osalta, he voivat yksinkertaisella haulla löytää kaikki aiemmat toimitukset, joissa piirustusta on käytetty, ja päivittää ne kaikki kerralla.

Nykyisessä uudessa työmenetelmässä otetaan myös entistä paremmin huomioon, että tuotteen tietoja on voitava käyttää uudelleen esimerkiksi varaosaluetteloissa ja markkinoinnissa. Tietojen hyvä hallinta on avainasemassa yrityksen monien rutiinien virtaviivaistamisessa, ja seuraavaksi on tarkoitus ottaa käyttöön Sovelian myyntikonfiguraattori. Tämä on tullut mahdolliseksi Rustfrie Bergh AS:lle, koska heillä on nyt oikeat tiedot ja paremmat sisäiset rutiinit piirustusten tuottamista varten.

Haasteet

  • Riittämättömät rutiinit tietojen tallentamista ja uudelleenkäyttöä varten.
  • Puuttui yleiskatsaus aiemmin käytetyistä piirustusnumeroista ja niihin liittyvistä tarkistuksista.
  • Valtavat määrät päällekkäisyyksiä
  • Virheitä tuotannossa, ylimääräistä työtä ja ajanhukkaa

Ratkaisut

  • Työmenetelmien muuttaminen prosessien automatisoimiseksi ja virtaviivaistamiseksi.
    Laajamittainen työ piirustusten ja niihin liittyvien tarkistusten jäsentämiseksi ja tiivistämiseksi
    Kaksisuuntainen yhteys Sovelia Coren ja toiminnanohjausjärjestelmän välillä (Monitor)

Hyödyt

  • Merkittävä aikahyöty sekä suunnittelussa että tuotannossa, ja entistä jäsennellympi tapa työskennellä monimutkaisten toimitusten parissa.
  • ERP- ja PLM-järjestelmien välisen kaksisuuntaisen linkin ansiosta tietokannat ovat aina yhdenmukaiset/oikeat ja ajan tasalla molemmissa järjestelmissä.
  • Kun varmistetaan kaikkien tietojen täydellinen hallinta koko tuotteen elinkaaren ajan, on mahdollista tehostaa toimintaa edelleen ottamalla käyttöön myyntikonfiguraattori.

Samankaltaisia referenssejä


Sovelia PLM vähentää virheitä Lidan Marinella

Linkittymällä suunnitelmien hyväksyntää ja luovutusta hallinnoivaan liiketoimintajärjestelmään Sovelia PLM varmistaa, että vain ajantasaiset ja hyväksynyt osaluettelot ja piirustukset luovutetaan tuotannon, hankintojen ja tavarantoimittajien käytt... Lue lisää